02.21.2024

RTÜK’ten Halk TV ve TELE 1’e yine ceza

RTÜK, Halk TV ve TELE 1’e bir kez daha para cezası verdi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli ‘Bir kaçış planının anatomisi’ açıklamasını yeniden yayınlayan Halk TV’ye para cezası verdi.

RTÜK Üst Kurul Üyesi Onur Konuralp, RTÜK’ün, CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun açıklaması nedeniyle Halk TV’ye ikinci kez idari para cezası verdiğini bildirdi.

Sosyal medya hesabı Twitter’dan açıklama yapan Konuralp, “Siyasi iktidarın, “ekran koruyucusu” rolünü üstlenen RTÜK, Halk TV’ye “CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu” cezası kesti” dedi.

Konuralp, şöyle devam etti:

“RTÜK, CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli “TURKEN Vakfı” açıklamasını ikinci kez yayınlayan Halk Tv’ye ikinci kez idari para cezası verdi.”

HALK TV’YE BİR CEZA DAHA

Konuralp, HDP Milletvekili Mehmet Tiryaki’nin PKK Lideri Abdullah Öcalan için kullandığı ‘Sayın’ ifadesi nedeniyle Halk TV’ye para ve 3 kez program durdurma cezası verildiğini de aktardı.

Konuralp, “Oysa ki ifadenin suç olmaktan çıkartıldığını iktidar mensupları övünerek anlatıyordu. Yargıtay içtihatları da ifadeyi suç kabul etmiyor!” ifadelerini kullandı.

TELE 1’E PARA CEZASI

Konuralp, RTÜK,’ün TELE 1’e de kendisini eleştirdiği gerekçesiyle cezalandırdığını bildirdi ve şunları söyledi:

“Basın, ifade ve düşünce özgürlüğünün güvencesi altında olan ve üstelik Sayıştay raporuna dayanan eleştiriler nedeniyle RTÜK, TELE 1’e para cezası verdi.”

KILIÇDAROĞLU NE DEMİŞTİ?

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, 24 Mayıs’ta ‘bir kaçış planının anotomisi’ni açıklamıştı. Kılıçdaroğlu, AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vakıf süsü verilmiş paralel yapılarla yurt dışına devasa paralar aktardığını iddia etmişti. CHP Lideri, TÜRGEV ve Ensar vakıfları aracılığı ile 1 milyar liranın ABD’deki paralel bir vakfa transfer edildiğini söylemişti.